1. Προϊόντα Στήριξης FUTURO™
  2. Συμβουλές & Μυστικά
  3. Οι πιο συνηθισμένοι αθλητικοί τραυματισμοί – πώς να αθλήστε με ασφάλεια
  • Οι Πιο Συνηθισμένοι Αθλητικοί Τραυματισμοί - και Πώς να Αθλήστε με Ασφάλεια – FUTURO™ Νάρθηκες και Προϊόντα Στήριξης

    • Αν ασχολείστε με τα σπορ ή άλλες δραστηριότητες αναψυχής όπως η πεζοπορία ή η ορειβασία, πιθανότατα έχετε ζήσει κάποια στιγμή την εμπειρία του αθλητικού τραυματισμού, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το επίπεδο της φυσικής σας κατάστασης. Συχνά ο τύπος της κίνησης που απαιτεί το άθλημα με το οποίο ασχολείστε καθορίζει και από ποιους τραυματισμούς κινδυνεύετε. Οι παίκτες ομαδικών αθλημάτων όπως το ράγκμπι ή το ποδόσφαιρο συχνά υποφέρουν από διαφορετικούς τραυματισμούς από τους δρομείς ή τους τενίστες, με κάθε τραυματισμό να απαιτεί στοχευμένη διαχείριση για ταχύτερη αποκατάσταση.


    • Οξείς έναντι χρόνιων αθλητικών τραυματισμών - σε τι διαφέρουν;

      Υπάρχουν δύο τύποι αθλητικών τραυματισμών - οι οξείς και οι χρόνιοι - και τα αίτια και η μετανοσηλευτική φροντίδα τους διαφέρουν κατά πολύ.

      Οξύς τραυματισμός είναι αυτός που συμβαίνει ξαφνικά, χωρίς προειδοποίηση. Τέτοιοι είναι τα διαστρέμματα, οι θλάσεις, τα τραβήγματα, οι ρήξεις και τα κατάγματα. Η σωματική επαφή σε αθλήματα όπως το ποδόσφαιρο, το μπάσκετ και το ράγκμπι μπορεί να προκαλέσει σοβαρούς τραυματισμούς, όπως κατάγματα, αλλά οι πιο συχνοί οξείς τραυματισμοί μπορεί επίσης να μη σχετίζονται με αυτή. Σύμφωνα με το WebMD, οι τέσσερις από τους επτά πιο συχνούς αθλητικούς τραυματισμούς αφορούν οξείς τραυματισμούς:
       

      • Διάστρεμμα αστραγάλου
      • Τράβηγμα στη βουβωνική χώρα
      • Θλάση μηριαίου δικεφάλου
      • Τραυματισμός στο γόνατο - Ρήξη ΠΧΣ

      Τις περισσότερες φορές, ένας χρόνιος τραυματισμός είναι το αποτέλεσμα υπερκαταπόνησης ή επαναλαμβανόμενης κίνησης της ίδιας άρθρωσης με την πάροδο του χρόνου. Σύμφωνα με το WebMD, οι τρεις από τους επτά πιο συχνούς αθλητικούς τραυματισμούς αφορούν χρόνιες παθήσεις:
       

      • Σύνδρομο της Επώδυνης Κνήμης
      • Τραυματισμός στο γόνατο - Επιγονατιδομηριαίο Σύνδρομο
      • Τραυματισμός «Αγκώνας Τενίστα»

      Εάν υποφέρετε από έναν οξύ τραυματισμό, όπως το διάστρεμμα του αστραγάλου, και συνεχίζετε να τραυματίζετε ή να επιβαρύνετε την πάσχουσα άρθρωση, μπορεί να προκληθεί ένα χρόνιο πρόβλημα με αδυναμία, πρήξιμο και δυσφορία.


    • Ενεργή πρόληψη συχνών αθλητικών τραυματισμών

      Κάποιοι από τους συχνούς αθλητικούς τραυματισμούς, όπως οι θλάσεις και τα τραβήγματα, μπορούν να αποφευχθούν με μια ελαφριά αερόβια άσκηση για την προθέρμανση των μυών πριν από την άσκηση. Για την πρόληψη των αθλητικών τραυματισμών, η LiveStrong συνιστά στους αθλητές να κάνουν προθέρμανση για τουλάχιστον πέντε με δέκα λεπτά πριν από την άσκηση ή τον αγώνα, και για περισσότερο αν νιώθουν πόνο από προηγούμενη προπόνηση ή αν το άθλημα απαιτεί "περίπλοκες" κινήσεις, όπως η ενόργανη γυμναστική όπου το εύρος των κινήσεων είναι βασικό στοιχείο.

      Οι διατάσεις συμβάλλουν στην πρόληψη και την ανακούφιση από το Σύνδρομο της Επώδυνης Κνήμης, μια χρόνια πάθηση που πλήττει τους δρομείς και τους πεζοπόρους που συνήθως υπερβάλλουν με την προπόνηση - διανύουν γρήγορα μεγάλες αποστάσεις ή πάρα πολλές φορές την εβδομάδα χωρίς επαρκή ξεκούραση. Η ήπια προσαρμογή σε ένα νέο πρόγραμμα άσκησης είναι ο καλύτερος τρόπος πρόληψης του Συνδρόμου της Επώδυνης Κνήμης, ενώ οι διατάσεις και οι μαλάξεις παρέχουν ανακούφιση σε περίπτωση παρουσίασης του Συνδρόμου.


    • Μην αφήνετε τους οξείς τραυματισμούς να μετατραπούν σε χρόνια προβλήματα

      Οι ασκήσεις ενδυνάμωσης μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη νέων τραυματισμών και χρόνιων προβλημάτων μετά από ένα διάστρεμμα ή μια ρήξη, και ένα στήριγμα ή ένας νάρθηκας μπορεί να προσφέρει πρόσθετη υποστήριξη κατά τη διάρκεια της αποκατάστασης. Συμβουλευτείτε τον γιατρό ή τον προπονητή σας σχετικά με το πρόγραμμα θεραπείας που θα βοηθήσει στην αποκατάστασή σας. Μπορεί να σας συστήσουν να προπονείστε όπως αν θα ξεκινούσατε από την αρχή, με χαμηλή ένταση χωρίς να πιέζετε τον εαυτό σας.

      Παρόλο που πολλοί αθλητικοί τραυματισμοί είναι τυχαίοι και δεν μπορούν να αποφευχθούν, ένας συνδυασμός έξυπνης προπόνησης που περιλαμβάνει κανονική προθέρμανση, διατάσεις, αποθεραπεία και ενδυνάμωση διατηρεί δυνατούς τους μυς γύρω από τις αρθρώσεις και συμβάλλει στο να είστε ασφαλείς κατά τη διάρκεια της προπόνησης, του παιχνιδιού και του αγώνα.