1. Προϊόντα Στήριξης FUTURO™
  2. Συμβουλές & Μυστικά
  3. Πώς να αποφύγετε κακώσεις λόγω επαναλαμβανόμενης καταπόνησης
  • Πώς να αποφύγετε κακώσεις λόγω επαναλαμβανόμενης καταπόνησης

    • Εργαστείτε χωρίς να δημιουργήσετε τραυματισμούς

      Δείτε πώς να αποφύγετε το σύνδρομο επαναλαμβανόμενης καταπόνησης στη σύγχρονη ζωή από την έντονη χρήση των ηλεκτρονικών υπολογιστών.

      Οι τραυματισμοί από την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση δεν είναι κάτι καινούριο. Μάλιστα, ο Ιταλός γιατρός Bernardino Ramazzini είχε περιγράψει τουλάχιστον 20 διαφορετικά είδη κακώσεων από την επαναλαμβανόμενη καταπόνηση στη δεκαετία του 1700. Ωστόσο, καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι παραμένουν μπροστά σε μια οθόνη για πολλές ώρες κάθε φορά, δουλεύουν εντονότερα και γρηγορότερα σε σωματικά απαιτητικές θέσεις εργασίας ή πιέζουν τους εαυτούς τους για να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις, η πιθανότητα τραυματισμού αυξάνεται.

      Στις μέρες μας, όλο και περισσότεροι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με το σύνδρομο επαναλαμβανόμενης καταπόνησης (RSI), λόγω της εργασίας σε υπολογιστές και συγκεκριμένα από τη χρήση του ποντικιού. Προκαλείται από τη συνεχόμενη ένταση, τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις και τη μη φυσική θέση του χεριού και του καρπού. Τα συμπτώματα ξεκινούν από ένα μούδιασμα των δακτύλων και φτάνουν έως και πόνο που επεκτείνεται μέχρι τον ώμο.

      Η επαναλαμβανόμενη καταπόνηση μπορεί να επηρεάσει οποιοδήποτε μέρος του σώματος αλλά οι τραυματισμοί στα δάχτυλα, τα χέρια, τους βραχίονες, τους αγκώνες και τους ώμους είναι πιο συχνοί από τραυματισμούς στα κάτω άκρα. Τα συμπτώματα μπορεί να κυμαίνονται από ήπια δυσφορία έως ανυπόφορο πόνο. Το πρήξιμο, η ευαισθησία και η δυσκαμψία είναι κοινά χαρακτηριστικά του RSI, και μερικά άτομα παρατηρούν επίσης μούδιασμα.

      Είναι καλύτερα να αντιμετωπίσετε τα αρχικά συμπτώματα πριν εξελιχθεί πλήρως το σύνδρομο. Γι' αυτό, σας δίνουμε μερικές συμβουλές σχετικά με την πρόληψη του RSI:


    • Κάντε διαλείμματα

      Να αλλάζετε συχνά τη θέση του σώματος και να κάνετε τακτικά διαλείμματα. Σηκωθείτε και περπατήστε για λίγο, αν δεν είναι απαραίτητο να κάθεστε στο γραφείο σας (π.χ. όταν μιλάτε στο τηλέφωνο ή όταν διαβάζετε κάτι).


    • Προσέξτε τη στάση σας

      Όταν κάθεστε, φροντίστε να έχετε την πλάτη σας σε όρθια θέση, με τους ώμους προς τα πίσω και τη λεκάνη σας με μια κλήση προς τα εμπρός. Εάν αρχίσετε να νιώθετε κάποια ενόχληση στους μυς, τότε χαλαρώστε την πλάτη σας και κάντε κυκλάκια με τους ώμους σας. Αποφεύγετε να καμπουριάζετε.


    • Να έχετε σωστή εργονομία

      Χρησιμοποιήστε ένα ποντίκι που ταιριάζει στην παλάμη σας. Να ξεκουράζετε το χέρι σας όταν δεν το χρησιμοποιείτε. Να κρατάτε το χέρι και τον καρπό σας σε ευθεία όταν χρησιμοποιείτε το ποντίκι ή το πληκτρολόγιο. Όταν είναι δυνατόν, να χρησιμοποιείτε ταμπλέτα και στυλό για υπολογιστή ή να δίνετε εντολές από το πληκτρολόγιο, για να αποφύγετε την υπερβολική χρήση του ποντικιού.


    • Ανακουφίστε οποιονδήποτε πόνο

      Εάν υποφέρετε ήδη από τα συμπτώματα, μπορείτε να ανακουφίσετε τον πόνο βάζοντας πάγο ή παγοκύστη στην περιοχή του προβλήματος. Άλλες επιλογές που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι η χρήση ενός νάρθηκα καρπού όπως ο Custom Dial Περικάρπιος Νάρθηκας ή μιας περιαγκωνίδας, καθώς και η χρήση λογισμικού αναγνώρισης ομιλίας. Διάφορες μέθοδοι χαλάρωσης, ειδικές ασκήσεις διατάσεων και μαλάξεις μπορούν να σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από τον πόνο, για να συγκεντρωθείτε στη δουλειά σας.

      Ανάλογα με τις απαιτήσεις της εργασίας σας ή το άθλημα που σας αρέσει, μπορεί να είναι δύσκολο να αποφύγετε εντελώς τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις που προκαλούν το RSI. Είναι σημαντικό να ακούτε το σώμα σας, να αφιερώνετε χρόνο στις διατάσεις και να κάνετε διαλείμματα όταν μπορείτε, και να στηρίζετε τις αρθρώσεις σας με έναν επίδεσμο ή νάρθηκα για να προστατευθείτε.